28 graduierte StadtforscherInnen im 4CITIES Masterprogramm

03.10.2019

Master Defence der 10. Kohorte des Erasmus Mundus Masters in Urban Studies (4CITIES)

Die "Instagramisierung von Städten", die "Mikrogeographien des Ständig-neu-zu-Hause-seins", "Vertragsbasierte Partizipationsprozesse in Stadtentwicklungsgebieten" und eine Vielzahl weiterer Forschungsthemen wurden am Freitag, 20. September 2019 in Brüssel von der 10. Kohorte des Erasmus Mundus Master in Urban Studies (4CITIES) im Rahmen der Master Thesis Defensio präsentiert.

Insgesamt graduierten 28 Masterstudierende erfolgreich. Damit geht für sie eine aufregende und ereignisreiche Studienzeit zu Ende, die sie an die Partneruniversitäten in Brüssel, Wien, Kopenhagen und Madrid brachte.

Zeitgleich begann die 12. Kohorte ihr Studium in Brüssel. Erstmals werden 39 Masterstudierende nicht nur im "klassischen 4CITIES Track" studieren. Einige Studierende entschieden sich für den Research oder den Practice Track, der sie im Rahmen von Praktika und Forschungsaufenthalte thematisch fokussiert, interdisziplinär und international ausbilden wird. Wir freuen uns auf die neuen Masterstudierenden, die im März 2020 an die Uni Wien kommen werden.

mehr Information: www.4cities.eu

"Instagramization of cities", "Microgeographies of homemaking on the run", "Contractual instruments in participation processes" and a variety of emerging research topics were presented in Brussels on the 20th of September, 2019, by the 10th cohort of the Erasmus Mundus Master in Urban Studies (4CITIES). A total of 28 newly-graduated students successfully defended their master’s thesis, bringing an end to an exciting two-year program in which they studied at universities in Brussels, Vienna, Copenhagen, and Madrid.

Meanwhile, the 39 members of the 12th 4CITIES cohort began their studies in Brussels. For the first time, students can choose between the “classical” 4CITIES track and either a research or practice track that provides an individually tailored education through internships and academic research stays in the second year. We look forward to welcoming the new cohort of students at the University of Vienna in March, 2020.

more information: www.4cities.eu